Jak zostać influencerem?
Coraz więcej młodych osób nie chce pracować na etacie i widzi szansę na dobre życie, zarabiając w mediach społecznościowych. Otrzymywanie darmowych produktów za umieszczanie sponsorowanych wpisów, zaproszenia na imprezy, darmowe podróże, to tylko nieliczne korzyści z bycia influencerem. Ostatnimi laty rynek ‘gwiazd mediów społecznościowych’ znacznie się rozszerzyły, a wiele osób porzuca stałą pracę, na rzecz rozwijania marki osobistej w Internecie. Jak zostać influencerem? W jaki sposób się przebić? O naszych poradach przeczytacie w poniższym artykule, zapraszamy do lektury!
Przyciągnij uwagę odbiorców
Przede wszystkim stawiaj sobie realne cele. Nie możesz od razu liczyć, że po kilku publikacjach staniesz się gwiazdą Instagrama. Stosuj zasadę małych kroczków, dokładnie przemyśl swój kontent, znajdź niszę, w której chcesz się specjalizować. W mediach społecznościowych ważna jest jakość. Większość z nas to wzrokowcy, dlatego zadbaj o wysoką jakość zdjęć i filmów. Kup dobrej jakości aparat cyfrowy lub kamerę, by Twoje zdjęcia i nagrania przyciągały fanów. Poświęć się pasji, licz się ze zdaniem fanów, słuchaj ich uważnie i wchodź w interakcję – organizuje live’y i odpisuj na komentarze. Pokaż im, że są dla Ciebie ważni i liczysz się z ich zdaniem.
Dokładnie przemyśl co będzie w centrum przekazu
Zastanów się co chcesz osiągnąć dzięki swoim treściom. Nie próbuj być specjalistom od wszystkiego. Kochasz podróże? Na tym się skup, twórz relacje z wyjazdów, pokazuj ciekawe miejsca, polecaj atrakcje turystyczne. Kochasz modę? Pokaż to na zdjęciach. Rób recenzje zakupowe, wychwytuj promocje, zapoczątkuj nowe trendy. Kochasz czytać książki? Polecaj tytuły, odradzaj, doradzaj. Jesteś architektem? Pokaż swoje projekty, spraw by Instagram oszalał na ich punkcie. Jak już określisz swoje cele, łatwiej będzie Ci dopasować przekaz do grupy docelowej.
Dopasuj media społecznościowe
Do wyboru mamy kilka różnych kanałów, na których znajdziemy różne grupy docelowe. Dobranie odpowiednich portali jest bardzo ważne. Może być tak, że Twoja marka świetnie sprzeda się na Instagramie, ale nie odniesie sukcesu na TikToku, czy Facebooku, bo nie znajdziesz tam odpowiednich fanów. Zasada mówi, że powinno mieć się co najmniej dwa kanały – jeden do tworzenia komunikacji, drugi do kontaktu z odbiorcami. Pamiętaj, by nie powielać postów i tworzyć inny content, na różne portale, jedna zachowując przy tym spójność i harmonię.
Spodobał Ci się powyższy artykuł? Po więcej zajrzy na nasz portal.